„Skaitykime knygutes kartu“
Pastaruoju laikmečiu, knygos konkuruoja su IKT technologijomis. Tradicinis knygų skaitymas keičiasi į aktyvų technologijų naudojimą. Mūsų siekiamybė, kad vaikai gyventų knygų apsuptyje ir pratintųsi prie knygos kultūros. Ikimokyklinukas turi “jaukintis” knygą, o per priešmokyklinį laikotarpį pažengti toliau knygų pažinimo srityje. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas stengiasi sukurti vaiko bibliotekėlę, kurioje jis jaustųsi patogiai ir galėtų rinktis ką skaityti. Juk sakoma, kad geriausias vaiko pagalbininkas yra knyga. O jos skaitymas – geriausias mokymasis.
Kasdienėse situacijose, grupėje, išvykoje ar namie naudodami verbalines ir neverbalines komunikavimo priemones, vaikai ugdosi gebėjimus suprasti, surasti, pritaikyti ir perteikti kitiems informaciją. Visose ugdymosi srityse vaikai plėtoja savo žodyną. Bendraudami, tardamiesi vaikai dalinasi patirtimi, įspūdžiais, įvardija savo mėgstamas veiklas, pratimus, žaidimus, kelia klausimus ir išsako savo pastebėjimus, nuomonę. Apibūdina savo jausmus ir emocijas, kylančias įvairių veiklų metu.
Priešmokyklinukai komunikuoja ir save pristato įvairiomis meno kalbos bei raiškos priemonėmis, perteikdami išgyventas ar sumanytas situacijas, idėjas, emocijas.
Vienos projektinės ugdomosios veiklos metu, “Kur “gyvena” knygos?” priešmokyklinukams iškilo keletą klausimų: „Kaip tapti bibliotekos skaitytoju?”, „Ar galiu pasiimti iš bibliotekos knygų, jeigu dar nemoku skaityti?“, „Ar bibliotekoje yra žaisliukų?“.
Atsakymus, į vaikams rūpimus klausimus, mes greitai suradome Raseinių Marcelijaus Martinaičio bibliotekoje, vaikų literatūros skyriuje. Bibliotekininkai mus labai šiltai priėmė, atsakė į visus rūpimus klausimus, supažindino su vaikiškų knygučių pasauliu, turėjome galimybę versti knygų puslapius, apkabinti ir prisiglausti žinomus knygų ir filmukų personažus ir net su jais nusifotografuoti. Kūrybingos bibliotekininkės pasidalino patirtimi, kaip skaitant Ciara Flood knygelę „Įkyrūs triušiukai” galima panaudoti STEM elementus ir išmaniąsias technologijas. Visi vaikai buvo susidomėję, aktyvūs ir pasižadėjo tęsti draugystę su knyga.
Dabar su priešmokyklinukais vyksta pokalbiai apie perskaitytas knygas, nes prisilietimas prie knygos skatina kūrybiškumą, atveria duris į nuostabų vaizduotės pasaulį.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Lina Jurgelevičė