Spalio 2 d. Raseinių TAU studentai pažymėjo Šypsenos dieną, kuria prasidėjo nauji mokslo metai. „Daryk gerus darbus. Džiugink kitus. Šią dieną padėk atsirasti bent vienai šypsenai“, – sakė šios dienos steigėjas Harvey Ball.
Rugsėjo 23-30 d. visoje Europoje švenčiama Grassroots week (masinio futbolo savaitė).
Visą savaitę Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ ugdytiniai ir pedagogai dalyvavo Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos (RIUKKPA), Lietuvos futbolo federacijos (LFF), UEFA inicijuotoje masinio (Grassroots) futbolo savaitėje, kurios tikslas: suteikti vaikams ir bendruomenių nariams kuo daugiau galimybių žaisti futbolą. Visą savaitę gyvenome futbolu: kalbėjome apie futbolo žaidimą, taisykles, aprangą, žiūrėjome filmus futbolo tematika, piešėme, aplikavome, spalvinome įvairiausius darbelius susijusius su futbolu. Lopšelio – darželio salėje, kieme bei grupėse žaidėme futbolą, spardėme kamuolius.
Rugsėjo 26 d. lopšelio – darželio kieme vyko didžiulis ir smagus futbolo renginys. Prie jo prisijungė Raseinių rajono sporto klubas „Legionas“, kuris ne tik prisidėjo prie renginio organizavimo, bet ir įsteigė prizus (medalius ir taures).
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ bendruomenė atsiliepė į kvietimą, laukiant atkurtos Lietuvos 100, dovanoti Lietuvai dovanas, puošti ją gerais darbais, didžiuotis savo šalimi, jos simboliais. Rugsėjo 1-ąją, pirmąją mokslo metų dieną, susirinkę lopšelio-darželio kieme pagerbėme svarbiausią Lietuvos simbolį- vėliavą. Vaikai sukūrė saulę, laikydami rankose Lietuvos vėliavos spalvos balionus.
Kaip ir kiekvienais metais ,,Pelėdžiukai“ Mokslo ir žinių dieną paminėjo šventine savaite. Džiugių emocijų, geros nuotaikos netrūko visą savaitę. Kiekvieną dieną vaikų laukė staigmenos, dovanėlės, įvairios smagios užduotys. Vaikai linksmai žaidė, pasakojo vieni kitiems atostogų įspūdžius, dainavo daineles apie pelėdą, ją piešė, ieškojo jos paliktų dovanų, o su mažais pelėdžiukais ,,apsigyvenusiais“ grupėje, net miegojo, lauke juos vėžino dviračiu.
PATVIRTINTA
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“
direktoriaus 2020 m. birželio 22 d.
įsakymu Nr. V-60
RASEINIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „SAULUTĖ“ GERO DARŽELIO KONCEPCIJA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ gero darželio koncepcija (toliau – Koncepcija) parengta, siekiant sudaryti prielaidas kelti Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ (toliau – lopšelis-darželis) veiklos kokybės lygį, parodyti įstaigai veiklos kryptį bei gaires ir įgalinti ją veikti.
2. Koncepcijos paskirtis – būti universaliu šiuolaikinės švietimo įstaigos raidos orientyru, nurodančiu, kokie lopšelio-darželio bruožai laikomi vertingais, paskatinti lopšelio-darželio bendruomenės kūrybiškumą bei ilgalaikes lopšelio-darželio tobulinimo iniciatyvas. Ji skirta visoms interesų grupėms: pedagogams, tėvams, įstaigos administracijai, švietimo valdymo subjektams ir visuomenei.
II SKYRIUS
GERO DARŽELIO MODELIS
3. Geras darželis – pamatinėmis humanistinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti, prasmės, atradimų ir asmens ugdymo(si) sėkmės siekianti įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi lopšelio-darželio bendruomenės susitarimais ir atsakingumu.
4. Geros mokyklos modelyje išskirti pagrindiniai lopšelio-darželio veiklos dalyviai: vaikai, pedagogai, tėvai. Jų tarpusavio ryšiai pavaizduoti gero darželio modelio schemoje, kuri pateikiama Koncepcijos priede.
5. Koncepcijoje svarbiausiu sėkmingos lopšelio-darželio veiklos požymiu laikomas tinkamas tarpusavio ryšių palaikymas tarp dalyvių., t. y. geri (pageidaujami, priimtini) ugdymo(si) rezultatai (vaikai), įsitraukimo į veiklą aktyvumas (tėvai), geras (pageidaujamas, priimtinas) veiklos įsivertinimas (pedagogai) ir turtingos, įsimenančios, prasmingos, malonios gyvenimo lopšelyje-darželyje patirtys. Abu aspektai – rezultatai ir jų pasiekimo procesas – yra lygiaverčiai.
6. Vertinant mokyklos veiklą, siūloma laikytis Koncepcijoje išskirtų aspektų svarbos.
7. Geros mokyklos aspektai:
7.1. Pagrindiniai ir pageidaujami lopšelio-darželio veiklos rezultatai – vaikų asmenybės branda, individualias galimybes atitinkantys ugdymo(si) pasiekimai ir nuolatinė ugdymo(si) pažanga. Mokiniai suvokia save kaip asmenybes, džiaugiasi savo pasiekimais ir kantriai įveikia nesėkmes, neprarasdami tikėjimo, kad jiems pavyks. Jie priima naujus iššūkius kaip kelią į tobulėjimą, sveikai pasitiki savo jėgomis, tačiau adekvačiai ir kritiškai vertina realybę.
Lopšelyje-darželyje vienodas dėmesys skiriamas visų asmens kompetencijų, nustatytų ugdymo programose, ugdymui(si). Įgyjami pagrindiniai gebėjimai, leidžiantys tapti pilietiškais, humaniškas vertybes puoselėjančiais visuomenės nariais ir sėkmingai planuoti asmeninį ir profesinį gyvenimą. Vaikų pasiekimai vertinami, atsižvelgiant ne vien į apibrėžtus, programinius ugdymo tikslus, bet ir į individualias kiekvieno vaiko išgales bei ypatybes, siekiant nuolatinės asmeninės pažangos vaikui tinkamu būdu ir tempu.
7.2. Gyvenimas įstaigoje: saviraiškus dalyvavimas. Jį apibūdina šie bruožai: veiklos, įvykiai ir nuotykiai (projektai, akcijos, talkos, pramogos ir kiti renginiai); vaikų savijauta (būti priimtam, gerbiamam, saugiam, džiaugtis buvimu įstaigoje ir laikyti jį prasmingu); bendruomeniškumas (narystė, vienybė, dalijimasis, rūpinimasis kitais, pagalba, įsipareigojimai); savivalda (tarimasis, sprendimų inicijavimas, priėmimas ir įgyvendinimas, įstaigos gyvenimo kūrimas).
Įstaigos gyvenime daug įdomios veiklos, įvykių ir nuotykių, kurių iniciatoriumi bei lyderiu gali būti bet kuris lopšelio-darželio bendruomenės narys. Vyrauja darna, humaniški santykiai, tolerancija ir geranoriškumas. Skatinama vaikų saviraiška, aktyvus dalyvavimas įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami vaikų mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai. Įstaigoje puoselėjamos pozityvios vertybės, skatinamas sveikas gyvenimo būdas. Vaikai jaučiasi psichologiškai saugūs, priimti, jų nuomonė ir idėjos yra išklausomos ir gerbiamos.
Įstaigos gyvenime ryškus bendruomeniškumas. Jaučiama organizacijos narių vienybė, talkinimas kitiems, įsipareigojimas draugams ir lopšelio-darželio bendruomenei. Tarpusavio santykiai grindžiami humaniškais geranoriškumo, pagarbos, pasitikėjimo, solidarumo, lygiateisiškumo principais. Stiprūs ryšiai tarp vaikų tėvų ir pedagogų, užtikrinantys ugdymo tikslų įgyvendinimą.
7.3. Ugdymasis: įdomus ir auginantis (stebinantis, provokuojantis, kuriantis iššūkius, pakankamai platus, gilus ir optimaliai sudėtingas); atviras ir patirtinis (pagrįstas abejone, tyrinėjimu, eksperimentavimu ir kūryba, teise klysti, rasti savo klaidas, jas taisyti); personalizuotas (suasmenintas) ir savivaldis (pagrįstas asmeniniais poreikiais ir klausimais, ugdymosi uždavinių, tempo, būdų, šaltinių ir partnerių pasirinkimu, savistaba ir įsivertinimu); interaktyvus (pagrįstas sąveikomis ir partnerystėmis, dialogiškas, bendruomeninis, tinklinis, peržengiantis įstaigos sienas (globalus)); kontekstualus, aktualus (ugdantis įvairias šiuolaikiniam gyvenimui būtinas kompetencijas, susietas su gyvenimo patirtimi, rengiantis spręsti realias pasaulio problemas, naudotis šaltinių ir informacinių technologijų įvairove).
Ugdymo turinys įdomus, provokuojantis, pakankamai platus ir gilus, kuriantis iššūkius. Mokomasi spręsti gyvenimiškas problemas, ugdomos šiuolaikiniam gyvenimui aktualios kompetencijos. Mokomasi tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant. Ugdymasis pagrįstas dialogu (vaikų su vaikais, vaikų ir pedagogų) ir jo metu gaunama informacija, gimstančiomis idėjomis, sukuriamomis prasmėmis. Jis persikelia už lopšelio-darželio, virsdamas gyvenimo būdu – tęsiasi namuose, draugų būryje, neformalaus švietimo įstaigose, taip pat dalyvaujant socialiniuose tinkluose ir naudojant kitas šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes.
7.4. Ugdymas: tikslingas (ugdymo tikslų ir būdų parinkimas, ugdymo planavimas, pagrįsti vaikų pažinimu, ugdymosi stebėjimu, apmąstymu, vertinimu); įvairus įvairiems (atsižvelgiantis į ugdymosi poreikių, pasirinkimų, galimybių, stilių skirtumus ir pasiūlantis įvairias bei tinkamas ugdymosi tempo, būdų, technikų galimybes); lankstus (taikantis įvairius ugdymo plano sudarymo, vaikų grupavimo, laiko ir lopšelio-darželio erdvių bei kitų išteklių panaudojimo modelius); partneriškas.
Pedagogas yra vaiko pagalbininkas tyrinėjant pasaulį, ugdymosi partneris, tačiau ir autoritetas tose srityse, kuriose vaikui nepakanka patirties ar išminties. Ugdoma(si) pagal individualius poreikius ir pasirinkimus, pagrįstus asmenine patirtimi, siekiais, prasmės suvokimu. Ugdomosios veiklos struktūra, scenarijai gali būti labai skirtingi, įvairiai ir lanksčiai organizuojamas ugdymo(si) laikas. Ugdymo(si) šaltiniai įvairūs, įtraukiantys, tikslingi, nebijoma naudoti įvairias ir netradicines priemones.
7.5. Darbuotojai: asmenybių įvairovė. Juos apibūdina šie bruožai: nuostatų pozityvumas (savivertė; tikėjimas, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais; darbo motyvacija – domėjimasis savo dalyku ir darbu lopšelyje-darželyje, entuziazmas); profesionalumas (dalyko išmanymas, profesijai būtinų kompetencijų turėjimas ir išmintis); asmeninis tobulėjimas (savistaba, mokymasis, atvirumas naujoms patirtims, judumas); subalansuotas kolektyvas (asmenybių įvairovė ir vienas kito papildymas, pedagogų amžiaus įvairovė, kartų perimamumas).
Visus lopšelyje-darželyje dirbančius asmenis sieja nuostatų pozityvumas, t. y. aukšta savivertė, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais, aukšta darbo motyvacija, nuoširdus domėjimasis vykdoma veikla, pilietinė atsakomybė. Lopšelio-darželio darbuotojai – savo sričių profesionalai, kurie rūpinasi nuolatiniu asmeniniu tobulėjimu, plečia ne tik profesinį, bet ir bendrą kultūrinį akiratį. Jie atviri naujovėms, nebijo tyrinėti ir bandyti, mokosi iš kolegų ir vaikų, nepuola į neviltį nepavykus.
7.6. Lopšelio-darželio bendruomenė: besimokanti organizacija. Ją apibūdina šie bruožai: mokymasis su kitais ir iš kitų (bendruomenės mokymasis – dirbant su kolegomis, dalijantis patirtimi, atradimais, sumanymais ir kūriniais, stebint kolegų veiklas, drauge studijuojant įvairius šaltinius); sutelktumas (pedagogų ir kito personalo telkimasis į pasidalijusias pareigomis, vienos kitoms padedančias ir bendrų profesinių tikslų siekiančias grupes); refleksyvumas (lopšelio-darželio bendruomenės diskusijos, veiklos apmąstymas, įsivertinimas, jais pagrįsti susitarimai dėl ateities ir planavimas); mokymosi ir asmeninio tobulėjimo skatinimas (personalo tobulinimosi paskatos ir jo organizavimo sistema); organizacijos atvirumas pasauliui (partnerystės, bendri projektai ir kt.).
Savistaba, apmąstymas, ką žinau ir gebu, o ko – ne, kaip dirbu ir kaip būtų galima dirbti, tapęs įprasta praktika, kuria grindžiamas asmeninio mokymosi ir mokymosi su kitais bei iš jų planavimas.
Lopšelio-darželio bendruomenė refleksyvi: apmąsto ir aptaria savo veiklą ir bendro gyvenimo įvykius, įsivertina, geba pasimokyti iš patirties ir pagrįstai planuoti. Lopšelio-darželio nariai geba bendrai formuluoti tikslus, kurti viziją, derinti asmeninius tikslus su lopšelio-darželio bendruomenės tikslais.
Lopšelis-darželis yra atvira pasauliui: lopšelio-darželio bendruomenės nariai domisi kintančia aplinka ir reaguoja į pokyčius. Skatinamas bendradarbiavimas su vietos bendruomene, išorinėmis organizacijomis, kitomis švietimo įstaigomis.
7.7. Lyderystė ir vadyba: įgalinančios. Jas apibūdina šie bruožai: aiški, vienijanti, įkvepianti vizija (visiems žinoma, priimtina, siekiama įgyvendinti, grindžiama humaniškomis vertybėmis); dialogo ir susitarimų kultūra (visų lopšelio-darželio bendruomenės narių dalyvavimas priimant sprendimus); pa(si)dalyta lyderystė (pagrįsta pasitikėjimu, įsipareigojimu ir įgalinimu, skatinanti imtis iniciatyvos ir prisiimti atsakomybę valdymo kultūra); veiksmingas administravimas (skaidrus, paprastas, neapkraunantis, patogus administravimas, veiksmingas išteklių skirstymas ir ekonomiškas jų naudojimas); kūrybiškumas ir valia veikti (idėjų kūrimas, eksperimentavimas, drąsa rizikuoti, priimti sunkius sprendimus ir atkaklumas juos įgyvendinant).
Įstaigoje skatinama įgalinanti lyderystė. Nuomonių įvairovė ir diskusijos yra neatsiejama lopšelio-darželio gyvenimo dalis. Lopšelyje-darželyje vertinamas kūrybiškumas ir naujos idėjos, turima drąsos rizikuoti ir priimti sunkius sprendimus. Toks vadybos stilius palaiko lopšelio-darželio, kaip besimokančios organizacijos, darbo ir apskritai bendro gyvenimo būdą.
7.8. Ugdymo(si) aplinka: dinamiška, atvira ir funkcionali. Ugdymąsi stimuliuojanti aplinka - knygos, detalių ir įrangos įvairovė, funkcionalūs ir originalūs baldai, spalvos, medžiagos, formos, apšvietimas, augalai, garsai, kvapai, patogi (ne)tvarka ir kt. Vaikų indėlis kuriant aplinką - įgyvendintos vaikų idėjos ir projektai, jų darbai, kūriniai, daiktai aplinkoje). Virtuali aplinka – lopšelio-darželio interneto svetainė, jos turinio ir naudojimo būdų įvairovė, gyvumas, populiarumas.
Vaikai prisideda prie lopšelio-darželio aplinkos kūrimo savo idėjomis ir darbais, dalyvauja kuriant aplinką, kurioje jiems gera, įdomu ir smagu būti.
7.9. Lopšelio-darželio viziją ir strategiją kuria lopšelio-darželio darbuotojai, vaikai ir jų tėvai, vietos bendruomenė ir įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, prisiimama atsakomybė už tikslų įgyvendinimą.
III SKYRIUS
KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRIELAIDOS
8. Pagrindinė Koncepcijos įgyvendinimo prielaida yra įstaigos bendruomenės noras pačiai skatinti, inicijuoti pokyčius, keisti lopšelį-darželį.
9. Koncepcija turėtų būti naudojama kaip konceptualus pagrindas ir orientyras lopšelio-darželio veiklai tobulinti.
2023 m. kovo 10 d. - tarptautinė socialinio emocinio ugdymo diena
Raseinių lopšelis-darželis "Saulutė" minėjo tarptautinę socialinio emocinio ugdymo dieną kurdami tris raides - SEU. S raidę kūrybiškai papuošė darželio vaikai. E raidę užpildėme kartu su darželio vaikų taryba. Kalbėjome, diskutavome apie emocijas, jų raiškąą ir jų svarbą vaiko gyvenime. Vaikai išsakė, kad labai svrabu su kitais grupės draugais tartis, dalintis, padėti vienas kitam ir pan. U raidė užpildyta darželio darbuotojų mintimis apie tai, kuo ypatingas mūsų darželis. Dėkojame darželio tarybos pirmininkei Linai Matulevičienei už aktyvų įsitraukimą į šios idėjos įgyvendinimą.
Darželio vaikų taryba atrado, kad sukeitus raides vietomis, gaunasi žodis ESU.
Direktorė Indrė Matevičienė
Socialinio-emocinio ugdymo programa Kimochi – puikus būdas mokyti vaikus apie jausmus: mokyti juos įvardinti, paaiškinti tai, ką jaučia. Japonų kalboje „kimochi“ reiškia „jausmas“. Kimochis filosofija teigia, kad kiekvienas vaikas gali išmokti būti pagarbus, atsakingas, atsparus, atjaučiantis, malonus ir drąsus. Tai paprasta ir efektyvi ugdymo programa, kurioje linksmos, įtraukiančios veiklos, padeda vaikams įgyti pasitikėjimo savimi, suprasti savo jausmus ir išmokti spręsti socialines-emocines situacijas.
STEAM projektas - „Raseiniams 770“
Vienas svarbiausių šių metų įvykių – Raseinių miesto 770-asis gimtadienis. Norėdami įprasminti šią gražią sukaktį, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, gegužės 2-29 dienomis dalyvavo kūrybiniame projekte „Raseiniams 770“. Projekto tikslas – supažindinti vaikus su Raseinių krašto vietovės objektais, jų istorija ir taikant STEAM (Science - Gamtos mokslai, Technologt - Technologijos, Engineering - Inžinerija, Arts - Menai ir Kūryba, Math - Matematika) metodus sukurti knygą „Mano gimtasis kraštas“.
Gamtamokslinio ugdymo etapo metu vaikai susipažino su gimtojo miesto žymiausiomis vietovėmis bei objektais. Technologijų pažinimo etapo metu ieškojo informacijos internete, mokėsi koduoti informaciją QR kodu, ieškojo atkodavimo galimybių. Inžinerinio mąstymo etapo metu kūrė, statė, konstravo objektus. Meno pasaulio etapo metu piešė, lipdė, aplikavo. Matematikos etapo metu matavo, lygino, grupavo, skaičiavo.
Meilė gimtajam kraštui prasideda nuo gimtojo miesto istorijos. Įvairių veiklų bei išvykų metu ugdytiniai atrado (aplankė) Raseinių miesto žymiausias vietoves, objektus: muziejų, biblioteką, Maironio, Rasupio, autobusų parką, miesto centrinėje aikštėje esantį nepriklausomybės paminklą „Žemaitį“, Magdės šulinį, policijos bei ligoninės pastatus. IKT, enciklopedijų, tėvelių bei pedagogų pagalba susipažino su jų istorija. Taikant įvairius patyriminius - kūrybinius metodus, skaitmenines technologijas bei meninės raiškos formas buvo inicijuojama vaikų kūrybinė laisvė. Pasirinkdami skirtingas technikas bei priemones ugdytiniai kūrė, statė, konstravo, tyrinėjo, modeliavo žymius Raseinių miesto objektus. Kokybiškas, patrauklus patirtinis ugdymas(is), kuriame mažiau kasdienės rutinos, o daugiau įdomių, kūrybiškumą skatinančių veiklų - sėkmingiausias metodas vaiko pažangai.
Projekto metu džiaugėmės tėvų požiūriu į vaiko pažintinės kompetencijos ugdymą bei bendradarbiavimu su pedagogais, siekiant visapusiškos vaiko ugdymo (si) gerovės. Tėvai organizavo savo atžaloms įvairias pažintines išvykas, jas užfiksavo ir dalinosi su pedagogais. Ne ką mažiau svarbus šiame projekte ir socialinių partnerių bendradarbiavimas (įtrauktis). VšĮ įmonės „Atrask Raseinius“ direktorius Arnas Zmitra, lopšelio-darželio pedagogėms šmaikščiai pristatė edukacinį pranešimą apie žymią Raseinių Magdę, jos nuotykius ir legendomis apipintus nutikimus.
Pasibaigus projektui pedagogai susirinko apibendrinamajai refleksijai, kurios metu pristatė vaikų kurtą knygą „Mano gimtasis kraštas“, dalinosi sėkmėmis, problemomis bei iššūkiais. Raseinių Marcelijaus Martinaičio viešojoje bibliotekoje bus surengta vaikų sukurtų knygų paroda.
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Renata Norkienė
Projektas „Lietuva mažytė, o kodėl man didi?“
Lietuvos istorijoje yra daug gražių ir įsimintinų datų, iš jų – Vasario 16-oji, Lietuvos valstybės atkūrimo diena ir Kovo 11-oji – Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena.
Į projektą „Lietuva mažytė, o kodėl man didi?“ noriai įsijungė grupių „Boružėlės“ „Kregždutės“ priešmokyklinukai.
Kelias savaites trukusio projekto metu, stiprinome ugdytinių tautinio tapatumo ir bendrumo jausmą. Atlikdami numatytas ir spontaniškai kilusias, vaikų pasiūlytas veiklas, ugdytiniai atskleidė savo ir draugų kūrybines galias, patyrė pažinimo ir atradimo džiaugsmą, ugdėsi gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti.
PATVIRTINTA
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“
direktoriaus 2020 m. gruodžio 4 d.
įsakymu Nr. V-113
UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO NUOTOLINIU BŪDU RASEINIŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE ,,SAULUTĖ“ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių lopšelio-darželio ,,Saulutė“ (toliau-lopšelis-darželis) ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašas (toliau – aprašas) yra skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų pedagogams vykdyti ugdymo procesą nuotoliniu būdu, iki bus atnaujintas įprastas ugdymo procesas.
2. Esant koronaviruso grėsmei, nuotoliniu būdu lopšelis-darželis ugdo vaikus nepriklausomai nuo to, ar šis būdas yra įteisintas lopšelio-darželio nuostatuose, ar ne. Laikinai organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu, ugdymo sutartys nekeičiamos.
3. Pagal ugdymosi laiką nuotolinis mokymasis skirstomas į tris rūšis. Nuotolinis mokymasis, kuris vyksta fiksuotu laiku ir kartais tam tikroje vietoje, pavyzdžiui, naudojant vaizdo ar garso konferencijų būdą, vadinamas sinchroniniu. Asinchroninis nuotolinis mokymasis vyksta bet kur ir bet kuriuo metu, bendraujama naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis ar paprastu paštu. Mišriajame nuotoliniame mokyme yra sinchroninio ir asinchroninio mokymosi elementų.
II SKYRIUS
UGDYMO PROCESO NUOTOLINIU BŪDU ORGANIZAVIMAS
4. Lopšelis-darželis taiko mišrų nuotolinį mokymą. Lopšelis-darželis, atsižvelgdamas į ugdytinių amžių, skaitmeninio ugdymo turinio pasiekiamumą, bendravimą bei bendradarbiavimą ugdymo proceso metu bendrauja ir naudoja vaikų tėvų elektroninius ir socialinius kontaktus, kurių pagalba pateikiamos užduotys vaikams bei vykdoma komunikacija su pedagogais. Pedagogai informuoja tėvus apie nuotolinio ugdymo organizavimą elektroniniame dienyne „Mūsų darželis“, lopšelio-darželio svetainėje, socialinių tinklų Facebook ir kt platformose IKT priemonėmis.
5. Ugdymosi užduotys skiriamos ugdytiniams e. dienyno „Mūsų darželis“, Facebook ir kitomis IKT priemonėmis. Užduočių paketas parengiamas visai savaitei arba/ ir vienai dienai su metodiniais paaiškinimais tėvams.
5.1. Ugdymo proceso organizavimas nuotoliniu būdu: Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai susitaria tarpusavyje dėl savaitės temos, pasirenka ugdomąją medžiagą ir užduotis;
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai parengia ugdymo veiklų planą savaitei; ugdymo plane numatytos užduotys siunčiamos ugdytinių tėvams pagal susitarimą kiekvieną dieną arba savaitei, vaikai savarankiškai arba su suaugusiųjų pagalba atlieka užduotis ir gautą rezultatą atsiunčia grupės su pedagogui sutartu laiku ir būdu.
6. Pedagogai su vaikų tėvais susitaria:
6.1. dėl nuotolinės ugdymosi aplinkos pasirinkimo;
6.2. dėl grįžtamojo ryšio suteikimo;
6.3. individualiai suderina su tėvais virtualaus bendravimo laiką.
7. Pedagogai, dirbdami nuotoliniu būdu ir IKT ryšio priemonėmis tarpusavyje bendradarbiaudami:
7.1. sukuria (ar naudojasi jau esančiomis) uždaras „Facebook“ grupes, kuriose talpinama ugdymosi medžiaga ugdytiniams arba naudojasi e. dienynu „Mūsų darželis“ ir pakviečia grupės tėvus prisijungti;
7.2. pedagogai ugdymo procesą planuoja, vaikų pasiekimus fiksuoja e. dienyno „Mūsų darželis“ priemonėmis;
7.3. ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, individualias ugdymo užduotis pateikia logopedas, specialusis pedagogas ir psichologas el. dienyne „Mūsų darželis“. Dėl užduočių pateikimo ir grįžtamojo ryšio su ugdytinių tėvais susitariama individualiai;
7.4. su tėvais bendraujama ir bendradarbiauja per el. dienyną „Mūsų darželis“, el. paštu, telefonu, mesenger, facebook;
7.5. meninio ugdymo mokytojas, kūno kultūros pedagogas ir socialinis pedagogas nuotolinio ugdymo užduotis savaitei siunčia grupių pedagogams, naudodamasis e. dienynu „Mūsų darželis“, facebook gr. ar kt. priemonėmis.
8. Šis aprašas skelbiamas lopšelio-darželio interneto svetainėje https://www.saulutesdarzelis.lt/.
III SKYRIUS
NUOTOLINIO UGDYMO VYKDYMAS
9. Pedagogai ir vaikų tėvai gali prisijungti prie nuotolinių ugdymosi aplinkų iš namų.
10. Ugdymo medžiaga gali būti ir popierinė (pvz., vaikų turimi pratybų sąsiuviniai, knygelės), tačiau užduotys turi būti pateiktos skaitmeninėse aplinkose su nuorodomis.
11. Pedagogai gali įrašyti vaizdo veiklas ir patalpinti uždaroje „Facebook“ grupėje, veiklos trukmė nereglamentuojama.
12. Pedagogai talpina nuorodas į kitus edukacinius tinklalapius uždaroje „Facebook“ grupėje.
13. Pedagogai įpareigojami sekti Švietimo ir sporto ministerijos interneto svetainėje teikiamą informaciją dėl darbo organizavimo, mokinių mokymo nuotoliniu būdu ir Nacionalinės švietimo agentūros teikiamą informaciją jos interneto svetainėje dėl Mokytojo TV transliacijos mokytojams.
IV SKYRIUS
REKOMENDUOJAMI NAUDOTI SKAITMENINIAI IŠTEKLIAI IR KITA PAGALBA
14. Ugdymo programoms įgyvendinti, lopšelis-darželis naudoja esamu visoms mokykloms laisvai prieinamu nacionaliniu skaitmeniniu ugdymo turiniu:
14.1. Emokykla (http://lom.emokykla.lt/public/) – skaitmeninių priemonių paieška;
14.2. Ugdymo sodas (https://sodas.ugdome.lt/mokymo-priemones) – mokymosi medžiagos (lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, gamtos, socialinių ir kitų mokslų) saugykla, kurioje mokymosi medžiaga prieinama visiems mokiniams, mokytojams ir tėvams;
14.3 projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ medžiaga (http://www.vedlys.smm.lt/);
15. Nuorodos į kitą metodinę medžiaga nuotoliniam mokymui pateikiama Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainėje (https://www.nsa.smm.lt/nuotolinis).
16. Naudotis laikinai laisvai prieinamu įvairių įmonių siūlomu skaitmeniniu turiniu.
17. Lopšelis-darželis gali:
17.1. susisiekti su kitomis Lietuvos mokyklomis ir aptarti galimybes bendradarbiavimo pagrindu dalytis skaitmeniniu ugdymo turiniu, gerąja patirtimi. Lietuvoje yra mokyklų, kurios jau daug metų sėkmingai mokinius moko nuotoliniu būdu. Jų sąrašą galima rasti adresu: https://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/informacija-atvykstantiems-is-usienio-isvykstantiems-i-uzsieni/isvykstantiems-gyventi-ir0mokytis-i-uzsieni.
17.2. Kreiptis į kitas Lietuvos švietimo, mokslo ir studijų institucijas pasidalinti patirtimi ir pasirengti elementarius nuotolinio mokymosi aplinkų naudotojų vadovus, vaizdo paskaitų kambarių naudotojų vadovus ir pan.
18. Naudotis atviraisiais ištekliais kitomis kalbomis, pvz., anglų kalba KhanAcademy (https://www.khanacademy.org/),„European Schoolnet“ (EUN) mokymosi ištekliais, leidžiančiais mokykloms rasti ugdymo turinį iš daugelio skirtingų šalių ir teikėjų (http://lreforschools.eun.org/web/guest,https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/ index.htm ir kt.)
_____________________________
_____________________________
PROJEKTAS „PASIILGAU JŪSŲ, VAIKAI!“

Antroji veikla, susijusi su pasakomis. Vaikai kartu su tėveliais klausėsi pasakos ir diskutavo, bendravo kas vaikus daro laimingus.
Vaikai būna laimingi:
-kai būna su vaikais, žaidžia su broliais, sesėmis;
-kai būna su seneliais ir kai tėtis, mama šalia;
-kai tėveliai nuperka visokių daiktų ir skanėstų, drabužėlių;
-kai eina į kavinę;
-kai maudosi baseine;
-kai būna su seneliais;
-kai susitinka su draugais;
-kai prižiūri savo rankutėmis sodintus augalus;
-kai tėvai leidžia žiūrėti filmukus;
-kai tėveliai vaikams „duoda bučkį“ ir jie patys gali tėvelius pabučiuoti;
-kai gyvūnai prisiglaudžia, kuomet žaidžia su gyvūnais;
-kai visur važiuoja;
-kai eina į lauką, žaidžia lauke, šokinėja ant batuto;
-kai piešia;
-kai tėtis grįžta namo;
-kai eina į darželį;
-kai Kalėdų senelis atneša dovanų;
-kai tėtis nusiveda į garažą ir leidžia žaisti su varžtukais;
-kai ateina svečių;
-kai švenčia gimtadienį.
2022-2024 M. STRATEGINIS PLANAS
2023 metų veiklos planai
2019-2021 METŲ STRATEGINIS PLANAS
2019 m. metodinės tarybos planas
2018 m. metinis veiklos planas
2018 m. veiklos plano priedas Nr.1