eTwinning projektas ,,Emocijų lėlės“ Raseinių lopšelyje-darželyje ,,Saulutė“

emocij llsRaseinių lopšelyje-darželyje ,,Saulutė“ socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė Rasa Baležentytė vasario-birželio mėnesiais kvietė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus įsitraukti į autorių parengtą projektą ,,Emocijų lėlės“ eTwinning platformoje.

Svarbu paminėti, kad 2020-ieji – vaikų emocinės gerovės metai. O mūsų, suaugusiųjų, tikslas – padėti mažiesiems suprasti tai, ką jie išgyvena, todėl veiklos tikslingai kreipiamos į vaikų socialinę emocinę sveikatą ir jos stiprinimą.

Projekto ,,Emocijų lėlės“ tikslas - kurti lėles, atpažinti ir įvardinti savo emocijas, atrasti savo vietą bendraamžių grupėje.

Džiaugiamės, kad ne tik mūsų darželio vaikai noriai įsitraukė į siūlomas veiklas, bet sulaukėme ir kitų įstaigų bendradarbiavimo. Šiame projekte dalyvavo Raseinių r. Ariogalos lopšelio-darželio socialinė pedagogė Aušra Vasilienė, Alytaus lopšelio-darželio ,,Pasaka“ mokytoja Nijolė Stakutienė, Kauno lopšelio-darželio ,,Daigelis“ mokytoja Diana Vaidotienė, Alytaus lopšelio-darželio ,,Saulutė“ mokytoja Ruta Mencevičienė. Kiek kūrybos, darbo ir emocijų buvo pačiame lėlių gamybos procese, kiek istorijų įdėta kuriant lėlę, o svarbiausia – išreikšta emocija! Pasirodo, jog lėlę galima sukurti iš netikėčiausių medžiagų. Labai originalių ir nuotaikingų lėlyčių sulaukėme (ypač nuotolinio mokymosi metu) kada prie šio projekto siūlomų veiklų prisijungė ne tik šauniosios mokytojos Reda Jocienė, Lina Puidokienė, Rasa Pocienė iš Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“, bet ir kūrybingų idėjų turintys vaikų tėveliai.

Sunku būtų įvardinti, kuri lėlytė yra gražiausia, kūrybiškiausia, stilingiausia, mieliausia, nes kiekviena iš jų - ypatinga, unikali, atspindinti patį lėlytės autorių. O ką gi veikti su susikurtomis lėlėmis? Žaisti, kalbėtis, mokytis išreikšti savo ir atpažinti kito jausmus, kurti vaidinimus, rasti savo vietą grupėje ir netgi mokytis išspręsti savo sunkumus. Juk  lėlytei padedant tai padaryti lengviau nei pačiam, tiesa?

Dėkojame visiems, kurie puoselėjo ir palaikė ,,Emocijų lėlių“ projekto idėją. Tikimės, kad šis laikas kartu kuriant ir panaudojant lėles buvo prasmingas ir leidžiantis kūrybos procese saugiai kalbėti apie savo emocijas! Dalijamės dalyvių atsiliepimais:

„Man, kaip mamai, buvo smagu jas kurti, kartu su savo vaiku, mokyti įvardinti emocijas“.

,,Labai džiugina ir stebina auklėtinių ir jų tėvelių kūrybiškumas, bendra veikla. Ir nors berniukams, ši užduotis atrodė gana „mergaitiška", smagu, kad  po pirmosios nuotolinio mokymo savaitės ir lėlių kūrimo, vaikučių ir lėlyčių veiduose spindėjo šypsenos“.

,,Vaikai, kurdami lėles  suteikė joms emociją. Įvairios emocijos atsispindi ne tik kurtų lėlių veiduose, bet ir pačių kūrėjų!“

,,Sukurtas Nykštukas vaikams pasakoja apie savo patirtus jausmus, išgyventas emocijas. Vaikai, remdamiesi savo patirtimi, dalina Nykštukui patarimus“.

,,Vaikai klausė pasakų ir istorijų. Gamino, piešė ir kalbėjo apie įvairias emocijas ir gamino emociukus“.

,,Vaikučiai dalinosi savo emocijomis... gamino lėles žmogeliukus juos kirpo, spalvino, puošė iš medžiagos kirptais drabužėliais ir piešė joms emocijas. Aptarus sukurtas lėlytes, vaikai pastebėjo, kad dauguma jų laimingos, besišypsančios, kai kurios susimasčiusios ir nei vienos nėra nelaimingos (piktos), kaip sakė Titas. O, Matas pagalvojęs tarė: ,,mes visi linksmi, tai ir mūsų lėlės laimingos“. Šeimos kūrė įvairias istorijas, vaidino už širmos, žaidė kūrybinius žaidimus“. 

,,Aptarėme, kokios būna emocijos, ką jaučiame, kai jos kyla, stebėjome savo vaido išraiškas veidrodyje. Visos mūsų lėlės - linksmos!“

Raseinių lopšelio darželio Saulutė socialinė pedagogė A. Kavaliauskienė,

Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė R. Baležentytė