„Vaikai žolynėlių pasaulyje“

16073415807333859007444487380694Žmonių siekiui persiorientuoti į natūralesnės ir sveikesnės gyvensenos stilių reikalingos žinios, kasdieniniai  įgūdžiai ir motyvuoti paskatinimai, kuriuos mums, kaip kultūrinį paveldą paliko tautos šviesuoliai. Tarp jų ir gydytojos, žolininkės, etnografės Eugenijos Šimkūnaitės literatūrinis palikimas, kaip pasinaudoti gamtos dovanomis ir natūraliais sveikatinimosi  būdais. Siekiant plėtoti ugdytinių gamtamokslinę kompetenciją, ekologinę savimonę  ir sveikos gyvensenos pradmenis, nacionalinėje eTwinning platformoje buvo parengtas projektas „Vaikai žolynėlių pasaulyje“. Šis projektas buvo skirtas  dr. Eugenijos Šimkūnaitės  metams paminėti.

Vaikų veikla gamtoje  arba su gamtos objektais svarbi sąlyga plėtojant patirtinį ugdymą. Patirtinis vaikų ugdymas(-sis) – toks procesas, kai ikimokyklinio ugdymo mokytojas sudaro sąlygas vaikams pamatyti, išgirsti, išgyventi, apmąstyti – t. y. įgyti įvairios patirties patiems aktyviai veikiant, dalyvaujant, kuriant kartu su kitais vaikais ir suaugusiaisiais.

Į patirtines veiklas aktyviai įsijungė visų ikimokyklinio amžiaus grupių vaikai, pedagogai ir tėvai. Veiklos prasidėjo stebint gamtą, susipažįstant  su dr. E.Šimkūnaitės kūryba, straipsniuose ir knygose minimais augalais. Vaikai su suaugusiais nutarė, kokius sveikatą stiprinančius  augalus augins darželio erdvėse, namuose  ir/ar  stebės  natūralioje gamtoje. Kadangi projekto pradžia sutapo su prasidėjusiu nuotoliniu ugdymu, tad pirmąsias veiklas vaikai atliko namuose, padedami tėvelių: daigino, sėjo, laistė, stebėjo ir laukė  daigelių. Šios veiklos skatino vaikų smalsumą, kantrumą, suteikė žinių apie tai, ko reikia, kad augalas išvystų dienos šviesą. Dalis  daigelių buvo pasodinta į  šiltnamius ir daržus namuose, kiti daigeliai buvo pasodinti lopšelyje-darželyje įrengtame darže.

Vaikai iš prigimties yra tyrinėtojai, aktyviai stebintys juos supančią aplinką. Stebėdami savo žolynėlius, fiksuodami, lygindami, vaikai įgijo vertingos patirties apie augalo sandarą, augimo ypatumus, stiebo sandarą, lapų dydį, formą, žiedų spalvą. Aiškinosi, kaip vaistinius, maistinius ir prieskonininius augalus naudoti maistui, kodėl jie svarbūs sveikatai, kaip pasiruošti žiemai kvapnių arbatų ir pagardų. Naudodami maistui, ragaudami įvairias arbatas, praktiškai išbandė  užaugintų žolynėlių skonį ir kvapą.

Savo stebėjimus, išgyvenimus, patirtį įvairiais metodais ir priemonėmis vaikai  perteikė pasirinktose  kūrybinėse veiklose: piešė, aplikavo, kartu su šeimomis gamino augalų knygeles, herbariumus, kūrė papuošalus, įvairias menines kompozicijas iš augalų.

Dėkojame lopšelio-darželio bendruomenės nariams už partnerystę ir bendradarbiavimą siekiant ugdymo tikslų. Tikime, kad šis ilgalaikis projektas padėjo ugdyti vaikų gamtos pajautą  ir sveiką gyvenseną, plėtojo dvasines, kūrybines galias ir  vaikams suteikė pažinimo džiaugsmą.

 

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vitalija Bartkuvienė