„Vaikai žolynėlių pasaulyje“
Žmonių siekiui persiorientuoti į natūralesnės ir sveikesnės gyvensenos stilių reikalingos žinios, kasdieniniai įgūdžiai ir motyvuoti paskatinimai, kuriuos mums, kaip kultūrinį paveldą paliko tautos šviesuoliai. Tarp jų ir gydytojos, žolininkės, etnografės Eugenijos Šimkūnaitės literatūrinis palikimas, kaip pasinaudoti gamtos dovanomis ir natūraliais sveikatinimosi būdais. Siekiant plėtoti ugdytinių gamtamokslinę kompetenciją, ekologinę savimonę ir sveikos gyvensenos pradmenis, nacionalinėje eTwinning platformoje buvo parengtas projektas „Vaikai žolynėlių pasaulyje“. Šis projektas buvo skirtas dr. Eugenijos Šimkūnaitės metams paminėti.
Vaikų veikla gamtoje arba su gamtos objektais svarbi sąlyga plėtojant patirtinį ugdymą. Patirtinis vaikų ugdymas(-sis) – toks procesas, kai ikimokyklinio ugdymo mokytojas sudaro sąlygas vaikams pamatyti, išgirsti, išgyventi, apmąstyti – t. y. įgyti įvairios patirties patiems aktyviai veikiant, dalyvaujant, kuriant kartu su kitais vaikais ir suaugusiaisiais.
Į patirtines veiklas aktyviai įsijungė visų ikimokyklinio amžiaus grupių vaikai, pedagogai ir tėvai. Veiklos prasidėjo stebint gamtą, susipažįstant su dr. E.Šimkūnaitės kūryba, straipsniuose ir knygose minimais augalais. Vaikai su suaugusiais nutarė, kokius sveikatą stiprinančius augalus augins darželio erdvėse, namuose ir/ar stebės natūralioje gamtoje. Kadangi projekto pradžia sutapo su prasidėjusiu nuotoliniu ugdymu, tad pirmąsias veiklas vaikai atliko namuose, padedami tėvelių: daigino, sėjo, laistė, stebėjo ir laukė daigelių. Šios veiklos skatino vaikų smalsumą, kantrumą, suteikė žinių apie tai, ko reikia, kad augalas išvystų dienos šviesą. Dalis daigelių buvo pasodinta į šiltnamius ir daržus namuose, kiti daigeliai buvo pasodinti lopšelyje-darželyje įrengtame darže.
Vaikai iš prigimties yra tyrinėtojai, aktyviai stebintys juos supančią aplinką. Stebėdami savo žolynėlius, fiksuodami, lygindami, vaikai įgijo vertingos patirties apie augalo sandarą, augimo ypatumus, stiebo sandarą, lapų dydį, formą, žiedų spalvą. Aiškinosi, kaip vaistinius, maistinius ir prieskonininius augalus naudoti maistui, kodėl jie svarbūs sveikatai, kaip pasiruošti žiemai kvapnių arbatų ir pagardų. Naudodami maistui, ragaudami įvairias arbatas, praktiškai išbandė užaugintų žolynėlių skonį ir kvapą.
Savo stebėjimus, išgyvenimus, patirtį įvairiais metodais ir priemonėmis vaikai perteikė pasirinktose kūrybinėse veiklose: piešė, aplikavo, kartu su šeimomis gamino augalų knygeles, herbariumus, kūrė papuošalus, įvairias menines kompozicijas iš augalų.
Dėkojame lopšelio-darželio bendruomenės nariams už partnerystę ir bendradarbiavimą siekiant ugdymo tikslų. Tikime, kad šis ilgalaikis projektas padėjo ugdyti vaikų gamtos pajautą ir sveiką gyvenseną, plėtojo dvasines, kūrybines galias ir vaikams suteikė pažinimo džiaugsmą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vitalija Bartkuvienė