RedosSpalio 7 d. Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė “  „Vabaliukų“ grupėje vyko tėvams skirtas pokalbis „Skaitmeninio amžiaus vaikai“, kurį vedė Reda Lukoševičienė, logopedė metodininkė. Aptarėme, kaip ekranai veikia mažų vaikų raidą, kalbą, dėmesį, emocinę savijautą ir ką galime daryti namuose. Pagrindinės žinutės: mažiems vaikams svarbiausia gyvas bendravimas, žaidimas ir judėjimas; ekranų laikas turi būti prasmingas ir ribojamas; ilgas ir nekontroliuojamas naudojimas siejasi su kalbos, dėmesio ir emocijų reguliavimo sunkumais; „kalbantys“ žaislai nepakeičia suaugusiojo įsitraukimo. Rekomenduojamos ribos: iki 2 m. – vengti ekranų (išskyrus vaizdo skambučius), 2–5 m. – iki ~1 val./d., 6–10 m. – iki ~2 val./d., 11–14 m. – iki ~3 val./d. Svarbi ne tik trukmė, bet ir turinys bei kontekstas: žiūrėti kartu, aptarti, daryti pertraukėles, ne prieš miegą. Kilus klausimams kviečiame kreiptis į grupės mokytojus ar švietimo pagalbos specialistus – sprendimų ieškome kartu.

 

Logopedė Reda Lukoševičienė

Priemoni katalogo titulinis page 0001Garsažodžiai – vieni pirmųjų kalbos garsų junginių daugelio vaikų gyvenime. Nuo jų mažieji pradeda pažinti gyvūnus, transporto priemonių burzgimą, lietaus lašėjimą ar paukščio balselį. Jie yra vienas iš stebuklingų raktelių, kurie atrakina kelius į stebuklingą garsų, skiemenų, žodžių, sakinių pasaulį. Kadangi dabar nemažai vaikų susiduria su kalbos suvokimo ir ypatingai išraiškos problemomis, kilo idėja subūrus kolegas įgyvendinti projektą.

Plačiau

Vasario mėnesį vyko rajono ugdymo įstaigų ugdytinių kūrybinių darbų fotografijų paroda „Mažai širdelei mieliausi lietuviški žodžiai“, prie kurios prisijungė logopedė M. Vežbavičienė ir devyni lopšelio-darželio ugdytiniai.

Mažieji dalyviai kūrybiškai perteikė gražiausius jiems lietuvių kalbos žodžius. Visi jie buvo apdovanoti padėkomis už pastangas ir originalumą.

Logopedė Milda Vežbavičienė

Plačiau

9Jau antrus metus iš eilės rajono ugdymo įstaigų priešmokyklinių grupių įvairių gebėjimų vaikus sukvietė viktorina „Mūsų paslaptingas garsų ir raidžių pasaulis“. Į ją pakvietė dviejų įstaigų – Raseinių r. Ariogalos lopšelio-darželio ir Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ bendrystė.  Viktoriną organizavo mūsų darželio specialioji pedagogė-logopedė  Rasa Jokubauskienė ir Ariogalos lopšelio-darželio logopedė Rūta Mačiūnaitė. Šiais mokslo metais ji buvo dar labiau skaitmenizuota ir vyko nuotoliniu būdu. 2025 m. gegužės 15 d. keturios Raseinių rajono švietimo įstaigos delegavo į šią viktoriną vaikų komandas po 4 narius. Tik pavalgę pusryčius vaikai skubėjo susijungti su savo draugais iš kitų ugdymo įstaigų. Viktorinoje dalyvavo Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“, Ariogalos lopšelio – darželio, Šiluvos ir Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijų komandos.

Plačiau

Nuo 2024 m. lapkričio iki 2025 m. vasario mėn. vyko respublikinis metodinių darbų virtualus projektas „Garsus girdžiu – gražiai kalbu“, skirtas foneminės klausos, girdimojo suvokimo lavinimui bei žodžių garsinės analizės ir sintezės tobulinimui.

Projektą organizavo logopedė M. Vežbavičienė kartu su Raseinių ŠPT metodininke J. Urbonavičiene ir Raseinių lopšelio-darželio „Liepaitė“ logopede G. Juškiene.

Prie projekto prisijungė 59 dalyviai iš visos Lietuvos. Buvo sukurta daug įvairių metodinių priemonių, parengtas priemonių katalogas. Projekto dalyviams išduotos Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos pažymos.

Projekto GARSUS GIRDŽIU - AIŠKIAI KALBU priemonių katalogas.pptx

Tėvai dažnai nerimauja, jei jų vaikas pradeda kalbėti vėliau nei bendraamžiai. Vieni ramina save, manydami, kad „išaugs“, kiti sunerimę skuba ieškoti pagalbos. Tačiau svarbiausia – laiku atpažinti signalus, kurie gali rodyti, kad vaikui reikia specialisto pagalbos.

Kas yra normalu ir kada reikėtų sunerimti?

Plačiau

1738582710128blobVasario 3d. – kovo 14d. vykdomas 6 savaičių „Kalbos ugdymo pamokėlių“ ciklas priešmokyklinio amžiaus vaikams. Projektas yra orientuotas į įtraukų ir motyvacinį kalbos ugdymą, kuris prisideda prie vaikų kalbos raidos ir grupinio darbo skatinimo. Organizuoja logopedė M. Vežbavičienė.