Inovatyvios ugdymo idėjos Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“
Įvairios ugdymo (si) programos bei moksliniai šaltiniai byloja, jog vaikų ugdymas (is) aplinkoje yra vienas labiausiai priimtiniausių mokymo (si) būdų.
Tai ypač svarbu Raseinių lopšelyje darželyje „Saulutė“, nes veikla vykdoma remiantis Reggio Emilia ugdymo sistemos idėjomis, kuomet aplinka įvardinama – „trečiasis pedagogas“. Siekiant sukurti vaikui palankią ugdymo (si) aplinką, svarbu atsižvelgti į vaiko savitumą, pastebėti jo gyvenimo ritmą, charakterio savybes, jo vietą socialinėje aplinkoje, fizinius bei psichinius poreikius, galimybes, gyvenimo ir ugdymo (si) sąlygas. Priemonės ir būdai, naudojami vaikų ugdymo (si) procese, turėtų atspindėti šio laikmečio dvasią. Šiuolaikinėje informacinėje visuomenėje, plačiai paplitus technologijoms, pokyčiai, vykstantys suaugusiųjų bendruomenėje, keičia ir pedagoginių idėjų, metodų ir būdų sistemą. Šiuolaikinės inovatyvios ugdymo priemonės yra skirtos ne tiktai pradžiuginti vaiką, suteikti malonų reginį ar žaidimo malonumą, bet svarbios ir jo pasiekimų ugdymui (si).
Nuo 2017 m. liepos mėnesio Raseinių lopšelio – darželio „Saulutė“ ugdytiniai jau turi galimybę ugdytis, judėdami ant interaktyvių grindų. Tai inovatyvi ugdomoji priemonė, skirta lavinti vaikų judesių koordinavimą, reakciją, kūrybiškumą bei loginį mąstymą. Vaikai turi galimybę susipažinti su abėcėle, planetomis, rinkti miško gėrybes arba tiesiog žaisti smagius žaidimus tokius, kaip futbolas arba boulingas, kuomet lauke lyja lietus. Ši priemonė taip pat puikiai tinka vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Šios inovatyvios priemonės dėka tenkinami pagrindiniai vaiko poreikiai – žaidimas, judėjimas, ugdomi gebėjimai, plečiama patirtis, užtikrinamas pozityvių tarpusavio santykių palaikymas ir gera emocinė savijauta – ugdomas emocinis intelektas.
Direktorė Indrė Matevičienė